سـامـان تـهـویـه آسـیــا

فن کویل مینی چیلر داکت اسپلیت وی آر اف

جهت تماس کلیک کنید
02122362104

مشخصات فن کویل سقفی توکار

مشخصات فن کویل سقفی توکار

 

فیلتر فن کویل سقفی توکار

بر روی پلنیوم باکس فن کویل سقفی توکار فیلتری جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار به محیط داخلی پلنیوم باکس قرار دارد . این امر سبب بالا رفتن عمر فن ها  در فن کویل و عدم ایجاد صداهای مزاحم با گذشت زمان می شود . در مواردی افرادی از فیلتر فن کویل با نام تصفیه کننده هوا یاد می کنند که این مسئله تا حدودی درست است و نه کاملا . فیلتر فن کویل ها یک بار مصرف نبوده و قابلیت شستشو تا دفعات زیادی را دارند .

البته باید توجه کرد که از خشک کردن آب باقی مانده در فیلتر فن کویل به وسیله ضربه خودداری کرد و از مواد شوینده معمولی جهت پاک کردن سطح فیلتر فن کویل استفاده نمود . گاهی می توان به وسیله جارو برقی اینکار را انجام داد . این مسئله بستگی به میزان آلودگی فیلتر فن کویل دارد . بهتر است زمان بدهید تا آب باقی مانده در فیلتر فن کویل کاملا تبخیرشده و از بین برود سپس نسبت به قرار دادن فیلتر فن کویل در محل خود اقدام کرد . روش باز نمودن و نصب مجدد فیلتر فن کویل در کاتالوگ دستگاه مورد نظر آمده است که لازم است مطالعه شود .

شستشو دوره ای فیلتر فن کویل بسیار متفاوت و بسته به نوع کاربری و میزان استفاده از فن کویل سقفی توکار دارد . در مواردی اینکار هر ماه یک بار و مواردی هر هفته یک بار انجام می پذیرد . تشخیص این مسئله به عهده مصرف کننده می باشد .اما باید توجه کرد که نظافت فیلتر فنکویل اهمیت زیادی دارد و اهمیت ندادن به این مسئله امکان بروز مشکلاتی در فن کویل را به همراه دارد .

 

مشخصات فن کویل سقفی توکار

دریچه روبرو فن کویل سقفی توکار

دریچه دهش یا پرتاب باد فن کویل سقفی توکار که در دو حالت روبرو زن و پایین زن استفاده می شود ، شبیه به دریچه کولرآبی می باشد .با این تفاوت که دریچه کولر آبی اغلب به صورت مربع دیده می شود ولی دریچه روبرو فن کویل عرض کم و طول بیشتری دارد زیرا لازم است که دریچه حالتی چون شکل دهانه فن کویل سقفی توکار داشته باشد . دریچه روبرو فن کویل سقفی توکار  به وسیله فلنج و برزنت به فن کویل نصب می شود و دریچه پایین زن در بیشتر موارد به وسیله کانال به شکل ال (  L ) که توصیه می شود از برزنت برای اتصال این شکل از دریچه استفاده نشود .

به این نکته نیز باید توجه کرد که فاصله خم نود درجه یا زانو کانال تا ورودی دستگاه باید محاسبه شده و رعایت گردد . در صورت نزدیک بودن به دریچه اصلی فن کویل اتلاف انرژی صورت می پذیرد .

 

دریچه بازدید فن کویل سقفی توکار

دریچه بازدید یا دریچه دسترسی فن کویل معمولا از جنس آلومینیوم و در دو حالت وزنه ای و یا لولایی استفاده می شود که انواع مختلفی از جمله گریل دار ، معمولی ، خطی ، مشبک و … دارد . گاهی از مدل ساخته شده توسط چوب یا ام دی اف نیز استفاده می شود که با توجه به معماری و سلیقه شخصی انتخاب می شود .

 

اتصال فن کویل به هوای تازه

اتصال فن کویل سقفی توکار به هوای تازه باعث می شود که تامین هوای مورد نیاز فن کویل در صورت درخواست کارفرما از محیط داخل و خارج بصورت همزمان و یا به تنهایی از محیط خارج باشد .

 

فن کویل سقفی توکار چهار لوله

نوعی فن کویل سقفی توکار وجود دارد با نام فن کویل سقفی توکار چهارلوله ای . این فن کویل در تمامی فصول سال قابلیت تامین سرمایش و گرمایش به صورت همزمان را دارا می باشد که در مکان هایی خاص بیشتر استفاده می شود و کمتر در فضاهای مسکونی دیده می شود .

مشخصات فن کویل سقفی توکار

 

نقشه نصب فن کویل سقفی توکار فلنج برنت دریچه بازدید زیر دسترسی سقف 200 300 400 500 600 800 1000 2000

دریافت تصویر

  • یک نظر بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.